KAZBEK ZİRVESİ'NDEN SELAM GÖNDERDİ

17 Eylül 2014 Çarşamba  10:03

Önce Gergeti buzullarını aşıp, 3750 metre yükseklikteki meteor kampına ulaşan Aslankan- Alaoğlu ikilisi, zorlu bir tırmanışla 4750 rakımdan Antalyalılara, TODOSK ailesine selam yolladı. İkili, Kazbek'in zirvesine çıkmanın gururuyla Antalya'ya döndü.

HAVALİMANINDA BAGAJ KAYBOLDU

TODOSK Başkanı Mehmet Aslankan, daha önce de İran'ın Savalan ile Demavent dağlarına tırmanış gerçekleştirdiklerini hatırlattı. Aslankan, Kazbek macerası öncesi için Gürcistan'ın Elbruz (547 metre), Rusya'nın Kabardin Balkarya özerk bölgesindeki Elbruz (Kaf) Dağı'na (5642 metre) program yaptıklarını, eksik teknik malzemeleri temin edip uçakla yola çıktıklarını, Tiflis havalimanına indiklerinde bagajlarının kaybolduğunu belirtip, maceralı yolculuklarını şöyle özetledi;

"Teknik malzemelerim, elime geçmeyen bagajda kalmıştı. Havaalanında arkadaşım Rafet Alaoğlu ile birlikte durum değerlendirmesi yaptık, her şeye rağmen Kazbek'e çıkmaya karar verdik. Eksim malzemeleri satın almak ya da kiralamak istedik. Hem kalitesiz hem de pahalı olmasından dolayı vazgeçtik. Üzerimizdeki mevcut eksik malzemelerle Gergeti buzullarını aşmayı planladık. 3750 metre yükseklikteki meteor kampına ulaşmayı başardık. Çadırımızı kurup, geceyi burada geçirdik. Sabah çok erken saatte zirveye doğru hareket ettik. Malzemeleri ortaklaşa kullandık."

ZİRVEDE GURUR VE HEYECAN

Zirvede şiddetli tipi ve fırtına olduğunu aktaran Mehmet Aslankan, "Göz gözü görmüyordu. Görüş mesafesi de yok denecek kadar azdı. Isı, yaklaşık eksi 25 derecedeydi. Tüm olumsuz koşullara rağmen çok fazla sorun yaşamadan 4750 metreye tırmandık. Rotamız, flamalı direklerle işaretliydi. Saatler sonra zirvede soluk almaya başladık. Zirvede, dünyanın birçok ülkesinden gelmiş profesyonel dağcılarla karşılaştık. Ülkemizi ve Antalya'yı temsil etmenin heyecanını, gururunu ve mutluluğunu yaşadık. Aynı güzergâhtan Tiflis'e geri döndük. Arkadaşım, Ağrı tırmanışı için Doğubayazıt'a geçti" diye konuştu.

Sayfa Adresi: http://www.buyukantalya.com/haber/KAZBEK-ZIRVESI-NDEN-SELAM-GONDERDI/86095